Časté dotazy

Odpovědi na dotazy, které vás nejvíce zajímají.

Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Obecné dotazy

Jak zjistím dostupnost vašeho internetového připojení v různých lokalitách?

Pro přesné zjištění dostupnostni připojení ve vaší lokalitě nás prosím kontaktujte. Orientační mapu pokrytí naleznete zde.

Je možné získat návod na nastavení protokolu TCP/IP pro Windows?

Kompletní návod si můžete stáhnout zde.
Návody jsou uloženy ve formátu PDF, otevřete je pomocí Adobe Acrobat Reader.

Jak se aktivně bránit proti virům?

Proti virům můžete použít antivirové programy, např. McAfee, AVG, Avast a mnoho dalších, které vám kontrolují příchozí data. Další účinnou ochranou proti virům je použití bezpečnostního systému FIREWALL. Dále pár obecných rad jak se virům vyhnout.

  • aktualizovaný operační systém
  • aktualizovaný poštovní klient
  • aktualizovaný antivirový program
  • mazání e-mailů s neznámým obsahem
  • neotevírání příloh s podezřelým obsahem

Co to je spyware a jak se proti němu bránit?

Spyware (špión) je označení pro program nebo jeho skryté části, který se usadí v operačním systému Vašeho počítače. Jeho úkolem je sledovat provoz a určitá data, ty pak odesílá na vzdálený server. Těhto dat se často využívá pro různé marketingové účely, v některých případech mohou sloužit i k získání přístupu k Vašemu počítači nebo bankovnímu kontu!

Proti spyware Vás účinně neuchrání žádný antivirový program! Základem je prevence.

  • nenavštěvujte schránky s podezřelým obsahem (pornografické, hackerské, s nelegálním softwarem...)
  • odmítněte instalace čehokoliv, co neznáte
  • neotvírejte e-maily od neznámých odesilatelů
  • nainstalujte si všechny aktualizace a opravné balíčky pro příslušný operační systém
  • použivejte programy, které slouží jako ochrana před Spyware, (např. SpywareGuard, SpywareBlaster, Ad-Aware aj.)

Co je bezpečnostní systém FIREWALL?

FIREWALL chrání Váš server i počítačovou síť proti útokům a neoprávněným pokusům o průnik z internetu. Kontroluje veškerou komunikaci a povolí jen tu kterou mu určíte.

Co mám dělat v případě problému se službou nebo se zaslaným vyúčtováním?

V případě problémů ať už se službou nebo s vyúčtováním nás prosím kontaktujte buď emailem zaslaným na info@mnetstudenka.cz nebo telefonicky na čísle 773 450 150, kde se Vám budeme snažit pomoci a daný problém s vám vyřešit.

V případě že s vyřešením problému nebudete spokojeni, můžete se obrátit podáním na Český telekomunikační úřad. Podání lze učinit písemně na adresu ČTÚ resp. odborů pro oblasti, předložit osobně na podatelnu ČTÚ nebo ústně do protokolu. Podání je také možno učinit v elektronické podobě na elektronickou adresu podatelna@ctu.cz. Více na www.ctu.cz.

Dotazy týkající služeb

Mohu si někde ověřit rychlost připojení?

Aktuální rychlost připojení můžete ověřit zde. Aby byl test rychlosti objektivní, je nezbytné ukončit veškeré programy, které komunikují s Internetem (př. Kerio Personall Firewall). Po skončení testování, nezapomeňte opět vše uvést do funkčního stavu.

Při přístupu ke službám "MŮJ M.NET" se mi zobrazuje upozornění na chybu certifikátu zabezpečení.
Co to znamená?

Jelikož tyto služby poskytují citlivé informace, používáme řadu bezpečnostních opatření při přenosu dat do Vašeho PC. Upozornění vidíte, jelikož Váš prohlížeč nedokázal ověřit, zda komunikuje s naším serverem. Je proto nutné stáhnout a nainstalovat kořenový certifikát certifikační autority.

Dotazy týkající se E-mailů

Proč mi nejde odeslat pošta přes jiný SMTP server než smtp.m-zone.cz?

Jako ochranu před nevyžádanou poštou (tzv. SPAM) jsme byli nuceni zakázat používání SMTP serverů ostatních poskytovatelů (např. seznam.cz, O2 apod.) Proto si prosím nastavte server odchozí pošty na smtp.m-zone.cz a vypněte ověření pro odchozí poštu.

Je možné si poštu vyzvednout třeba z práce, dovolené, ciziny?

Zapomněl jsem heslo k e-mailové schránce. Je možné ho zjistit?

Z bezpečnostních důvodů je nutné nás kontaktovat. Připravte si prosím číslo smlouvy, jméno a adresu instalace.

Je možné získat návod na nastavení e-mailového klienta Microsoft Outlook Express?

Kompletní návod si můžete stáhnout zde.

Změna poskytovatele služby přístupu k internetu

Jak mám postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu?

  1. Získejte od stávajícího poskytovatele přístupu k internetu Ověřovací kód změnu poskytovatele služby přístupu k internetu (OKU). Bývá nejčastěji uveden ve smlouvě, případně Vám ho sdělí na infolince.
  2. Na email info@mnetstudenka.cz nám zašlete Vaši žádost o změnu poskytovatele. V žádosti uveďte:
    • své identifikační údaje (jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého bydliště)
    • identifikační údaje stávajícího poskytovatele služby přístupu k internetu
    • identifikaci služeb, které mají být předmětem změny poskytovatele služby (vč. adresy, na které jsou služby poskytovány)
    • OKU přenášených služeb
    • den, ke kterému má změna poskytovatele služby přístupu k internetu proběhnout
  3. My ověříme možnost realizace připojení z naší strany.
  4. Je-li připojení možné, spojíme se do 1 pracovního dne od obdržení žádosti s Vašim stávajícím poskytovatelem o žádosti ho informujeme a společně ověříme možnost provedení změny poskytovatele služby přístupu k internetu. O výsledku Vás budeme informovat.
  5. Domluvíme termín a provedeme instalaci našeho připojení u Vás.
  6. Po zprovoznění připojení informujeme stávajícího poskytovatele o datu, ke kterému byla změna provedena. K tomuto datu skončí Vaše původní smlouva o poskytovaní služeb přístupu k internetu.

Paušální náhrady v souvislosti se změnou poskytovatele služeb přístupu k internetu

Náhrada při zpoždění se změnou poskytovatele služby přístupu k internetu

  • Dojde-li ke změně poskytovatele služby přístupu k internetu se zpožděním, činí výše paušální náhrady 200 Kč za každý započatý den prodlení.
  • Počínaje šestým dnem trvání prodlení náleží účastníku za každý započatý den prodlení paušální náhrada ve výši 400 Kč.

Náhrada při zneužití změny poskytovatele služby přístupu k internetu

  • Při zneužití změny poskytovatele služby přístupu k internetu činí výše paušální náhrady 600 Kč za každý započatý den, po který trvá stav způsobený zneužitím změny poskytovatele služby přístupu k internetu.

Náhrada při nedodržení termínů opravy a instalace

  • Nedodrží-li poskytovatel služby přístupu k internetu ujednaný termín opravy a instalace, činí výše paušální náhrady 200 Kč za každý započatý den prodlení.
  • Počínaje šestým dnem trvání prodlení náleží účastníku za každý započatý den prodlení náhrada ve výši 400 Kč.

Můj e-mail

Přihlášení k e-mailovému účtu

Můj e-mail

Můj účet

Přihlášení do informačního systému

Můj účet

Moje připojení

Informace o mém připojení

  • Kontaktní informace
  • Rychlost připojení
  • Síťové nastavení